Buddy X1 – buddybike.elsykler
Cart
0


Verdens første sprøytestøpte karbonkomposittramme med motoradapter som muliggjør bruk av flere drivsystemer.

Norskutviklet premiumelsykkel designet av Eker Design.

ABUS GRANIT CityChain Xplus 1060/110

1.850 kr
Kjøp nå
Kjøp nå

Buddy X1

56 900 kr

Tilbehør

Frakt

Ingen betaling før sykkelen er leveringsklar.

Takk for at du ønsker å motta nyhetsbrev fra oss

Buddy X1 er en norskutviklet premiumelsykkel designet av Eker Design. X1 rammen er verdens første sprøytestøpte karbonkomposittramme med motoradapter som muliggjør bruk av flere drivsystemer. Den er laget av gjenvunnet karbonkompositt og kan resirkuleres. En innført panteordning på kr. 1.500,- sikrer resirkulering av rammen.

Buddy X1 har en råsterk motor fra tyske Sachs (112 Nm) og  et 48V batteri fra BMZ (650Wh). Beltedrift og lukket girsystem reduserer behovet for vedlikehold. Den egner seg derfor godt til helårssykling.

Et begrenset antall blir tilgjengelig i 2023.

Ramme  Karbonkompositt med livstidsgaranti

Motor  Sachs RS 48V 112 Nm

Batteri  650 Wh (48V) fra tyske BMZ med rask lading (4Ah)

Gir Lukket girsystem Rohloff 14 gir eller singlespeed

Bremser  Shimano Deore XT med fire keramiske stempler

Størrelse  Kan tilpasses førere 1.55-2.05

Vekt  Singlespeed 23,5 kg/ Rohloff 25 kg

Hjul 29” produsert i Tyskland

Beltedrift  Gates Carbon Drive

Farge RAL6035 metallisk perlegrønn eller RAL3001 signalrød

Buddy X1

Sirkulær produksjon


X1 er laget av karbonkompositt, gjenvunnet fra blant annet avkapp fra BMW-bilindustri.

En innført panteordning på kr. 1.500,- sikrer resirkulering av rammen.

Sirkulær produksjon


X1 er laget av karbonkompositt, gjenvunnet fra blant annet avkapp fra BMW-bilindustri.

En innført panteordning på kr. 1.500,- sikrer resirkulering av rammen.

Beltedrift og lukket girsystem reduserer behovet for vedlikehold og har lang levetid.

X1 egner seg derfor godt til helårssykling.

Gjennom X1 sitt smartsystem kan man følge med på tidligere eller inneværende sykkelturer.

Man kan benytte smarttelefon som display for å hente ut mer informasjon.

Beltedrift og lukket girsystem reduserer behovet for vedlikehold og har lang levetid.

X1 egner seg derfor godt til helårssykling.

Buddy X1 har en råsterk motor fra tyske Sachs (112 Nm) og et 48V batteri fra BMZ (650Wh).

Gjennom X1 sitt smartsystem kan man følge med på tidligere eller inneværende sykkelturer.

Man kan benytte smarttelefon som display for å hente ut mer informasjon.

Medieomtale

Elbilgründer med nytt konsept:
– Som en stasjonsvogn på to hjul
Buddy Electric har fått hjelp av Eker Design til å lage elsykler. – Dette er som en stasjonsvogn på to hjul, sier Buddy-sjef Jan Petter Skram.

TEST:
Det kraftigste råskinnet vi har syklet på Single speed er en av løsningene som vil friste mange. Motoren er en 48-volts variant som kan gi opp mot 112 Nm med dreiemoment. Og det er rett og slett helt rått hvor sterk denne motoren er.

Prøvekjørt:
Buddy X1Den norskutviklede elsykkelen har karbonfiberramme med pant. Det er ikke snakk om én ny modell, snarere et nytt konsept der kundene primært tilbys tre ting: lite vedlikehold, høy kvalitet og valgets kval.

TEST  fra franske Le Vélo Urbain
Den unike Buddy sX1-rammen designet av Eker har fått stor oppmerksomhet fra hele verden. Nå ønsker det franske racerbilmerket MATRA One x PESCAROLO Sport lisensrettigheter for å starte egen produksjon av elsykler i Frankrike.

TEST: Emtb.no tester Buddy sX1 - singlespeed
Singlespeed fungerer overraskende godt. Det fungerte mer enn godt nok i mitt bratte nabolag. Rammen lages av karbonfiber-rester fra annen produksjon. De henter blant annet rester fra en av BMWs fabrikker.

Slik er de nye elsyklene fra Buddy Bike.
Buddy Bike X1 har fått mye oppmerksomhet for innovative løsninger og friskt design. Fremover er det planlagt en rekke modeller basert på samme teknologi. Rammene er utformet av industridesigner Bård Eker.

TEST: Et råskinn
Av de elsyklene vi har testa så langt, er det Buddy Bike sX1 som er det nærmeste vi har kommet en ren bilerstatter. Det skyldes i hovedsak motoren, som tar oss opp de brattere bakkene uten at vi blir slitne.

TEST: Norsk elsykkel
Elsykkelen Buddy er et lite stykke norsk sykkelinnovasjon. Denne elsykkelen har ramme av resirkulert karbon, nav-gir og en vanvittig sterk motor. Les test av topmodellen Buddy SX1.

x